Usnje je v avtomobilih, odkar obstajajo vozila na motorni pogon. Obstaja nepretrgana povezava vse od kočij pa vse to motornih vozil.

Na začetku je to bilo rastlinsko strojeno goveje usnje, brez površinske barve. Podobno kot konjska sedla, je bilo impregnirano s pomočjo olja in maščobe.

Glej tudi Nega starodobnikov

A že zgodaj so začeli uporabljat površinsko obarvano gladko usnje. Ta površinska barva je naredila usnje manj občuljivo na vremenske vplive in umazanijo. Vse do 70 oz. 80 tih je bilo takšno usnje standardno. Rastlinsko strojeno usnje se spozna po rjavi hrbtni strani. V tem obdobju je nastalo edino, širše poznano, podjetje za avtomobilsko usnje, Connolly, ki je bilo sinonim za visokokvalitetno rastlinsko strojeno usnjen oblazinjenje.

V tem obdobju je postalo krom strojenje uporabno tudi za industrijsko rabo. S tem je bilo rastlinsko strojenje hitro spodrinjeno. Danes praktično ni več rastlisnko strojenega avtomobilskega usnja. Določeni proizvajalci, npr. Audi, pa namesto krom strojenja uporabljajo sintetično strojenje. Razlike ne vidimo in tudi ne občutimo.

V avtomobilski industriji so kriteriji za izbor usnja zelo strogi. Obstaja praktično nešteto parametrov, katere mora izpolniti moderno avtomobilsko usnje. Vsak proizvajalec ima pri tem svoje izborne kriterije. Sledeči kriteriji se preverijo:

Zaradi strogih kriterijev je rezultat zelo podoben. Praktično vedno je to enobarvno, površinsko obarvano gladko usnje. Čeprav so si avtomobilska usnja zelo podobna, je vseeno nekaj izjem in posebnosti pri posameznih proizvajalcih. Spodaj so navedene posebnosti. Seznam ni popoln. Zelo bomo veseli vaših informacij in fotografij.

Audi

Audi-usnje, je strojeno brez kroma in obdelano brez razrečil. Enako velja tudi za aktulano usnje Volkswagna in Porscheja.

Odprto porno anilin usnje RS6 je redka izjema. Odprtorno usnje je zelo občutljivo in zato redko v avtomobilski industriji.

V vozilih Audi se uporabljajo sledeče vrste usnja:

  • Kodiak
  • Valcona: Fino napa usnje, z zelo nežno obdelavo. Na otip je zelo mehko in naravno, je pa zelo občutljivo na zunanje vplive in zato ni primerno za kabriolete.
  • Vienna: Brez korma strojeno pokrito usnje, popolnoma prebarvano in odporno na zbledelost. (napr. A3).
  • Volterra: Brez korma strojeno pokrito usnje, popolnoma prebarvano in odporno na zbledelost (napr. A4).
  • Nappaleder

BMW

V vozilih BMW se uporabljajo sledeče vrste usnja::

 

  • Montana: Montana usnje BMW je pigmentirano gladko usnje z močnimi brazgotinami. Brazgotine so posledice odtiskov.
  • Nasca: Nasca-usnje BMW je pigmentirano gledko usnjez močnimi brazgotinami. Brazgotine so posledice odtiskov.
  • Dakota: Dakota usnje BMW je pigmentirano gledko usnjez močnimi brazgotinami. Brazgotine so posledice odtiskov.
  • Bison: Bison usnje BMW je pigmentirano gledko usnjez močnimi brazgotinami. Brazgotine so posledice odtiskov. Bison usnje ni oid Bizona in ne smemo ga zamenjat za bivolje usnje BMW.
  • BMW-Bivolje usnje: BMW-Bivolje usnje je usnje vodnega bivola in je bilo prvotno odprtoporno. V zadnji generaciji pa je zaradi občutljivosti pigmentirano.
  • Monza: Monza usnje BMW je pigmentirano gladko usnje.
  • BMW-Nappa: BMW Nappa usnje je pigmentirano gladko usnje z naravno brazgotino. Za razliko od ostalih vrst BMW usnja ni odtisnjeno. Tudi pigmentni sloj je v primerjavi z ostalimi nekoliko tanjši. Zaradi tega je to usnje naravnejše. Glej tudi Napa usnje.
  • Lavalina (Alpina): Lavalina BMW je tudi Napa usnje.
  • Cinghalino: Cinghalino (ital.: “majhen pujsek”) je vrsta BMW usnja, katerega vzorec je podoben vzorcu usnja divje svinje.

Citroën

Francoski izdelovalci avtmobilov imajo relativno nizek delež usnjenega oblazinjenja. Zaradi tega nam je poznanih le malo posebnosti.

Pri Citroënu DS smo večkrat naleteli na dvobarvno rjavo usnje. Na pogled je zelo podobno Mercedes Benzovem Natur antik ali Cognac Zweiton. V ozadju usnja je svetlo rjava in v ospredju so rdečo rjave pike. Velikokrat to opazimo šele pri podrobnejšem ogledu. Pri korigiranju barve in popravilu površine se morajo te posebnosti upoštevati.

Mercedes

Znamka Mercedes ima posebno dolgo tradicijo usnjenega oblazinjenja. Vseh posebnosti v tem obsegu ne moremo opisati. Vsak ljubitelj starodobnikov, ki pozna Mercedes Benz pozna Flechtnarbe ali opremo Cognac Zweiton. Generalno velja Mercedesovo usnje za zelo kvalitetno in obstojno.

Sledi nekaj informarcij, ki smo jih zbrali v preteklih letih.

V vozilih Mercedes najdemo tudi sledeče vrste usnja:

  • Classic
  • Catania
  • Designo
  • Lugano
  • Monza
  • Nappa
  • Nappa (Kopffärbung)

Mercedesovo usnje je perforirano ali odtisnjeno, najbolj znano je Mercedes-Flechtnarbe.

V Maybachu je tudi paket opreme, v katerem je armaturna plošča in druge površine oblečene v Nubuk usnje. Ta vrsta usnja se v voziliih pohavlja zelo redko, razen v tem primeru še samo v BMW Z1. Je občutljivo usnje in zato v vozilih zelo redko.

Mercedes ima tudi tradicijjo na področju umetnega usja. MB-Tex, sedaj poznan pod imenom Artico, ima odličen sloves in se je v taksijih skozi generacije dokazal kot izredno rabusten. Pri opremi “Twin” je kombinacija pravega usnja in umetnega usnja. Običajno so na sprednjih sedežih sedalni in naslonski del iz pravega usnja in robovi iz umetnega usnja. Takšna oprema je cenejša od od možnosti celotnega pravega usnja.

Posebna serija ima edinstven vzorec bri barvanju. Ta varianta je zelo redka.

Slika 1: Perforiran sedež Mercedes SL129 letnik 1995
Slika 2:kombinacija umetno usnje – blago iz leta 1978
Slika 3 in 4:Posebna serija z večbarvnim usnjem

Porsche

V vozilih Porsche najdemo med drugim tudi te vrste usnja:

  • Geprägtes Leder
  • Nappa
  • Metallicleder

Če imate pokrito gladko usnje v vašem vozilu in ima rise in je zbledelo vam lahko Ledercenter zmeša barvo in tekoče usnje v originalnem tonu. Kateri barvnne vzorce že imamo lahko pogledate tukaj.